The Royal Society of Pirates

RSP är kårens utmanarlag. Som utmanare har du stora möjligheter att själv planera terminens aktiviteter och i vilken rikting du vill utveckla laget. Kanske vill du segla i Kroatien, göra en stor fjällvandring på Kebenekaise eller resa till andra länder och träffa scouter där. Som utmanare får du en ypperlig möjlighet att engegera dig i styrelsen, båtarna eller ledarskap för yngre scouter och växa som människa.

RSP träffas torsdagar året om, och tar sällan pauser för sommaren/lov. Men möjligheter att ordna hajker, kappseglingar, eller delta på andra scoutkårers tävlingar eller arrangemang är stora. Bara fantasi och vilja sätter gränser. Under båtåret får du segla de större ruffade båtarna, Magnum och Ohlson.

Ledare på avdelningen RSP