Jollen

Jollen är en av kårens två spårarscoutavdelningar, det vill säga en avdelning för dig som är 8-10 år. Som spårarscout får du framför allt testa många nya saker, uppleva små äventyr och leka. Många får för första gången sitta själva i en segelbåt, tälta i skogen eller gå på vandring. Du som är spårarscout får möjlighet att testa på eldning, lösa uppgifter i smågrupper, läsa karta, ta hand om någon som har gjort illa sig och laga mat på stormkök.

Spårarscouterna träffas oftast en gång i veckan under skolterminerna, är på helghajk en eller två gånger på en termin, och får vara med sommarläger i skärgården. Maj till september, med visst avbrott under sommaren, får du segla och under vinterhalvåret är du mest på land och gör saker.

Jollen träffas på onsdagar

Ledare på avdelningen Jollen